Magiczne trzy litery CRM, co to jest? Dosłownie to Customer Relationship Management. Jednak nie jest to program. Najprościej mówiąc, to filozofia i zasady obsługi klienta, które sami ustalamy w swoich firmach. Programy tylko ułatwiają nam ich realizację.
Oto kilka kluczowych funkcji CRM:
Zarządzanie relacjami z klientem jest filozofią działania w jaki sposób zbudowany będzie obraz firmy pośród klientów.
Klientów w zależności od profilu prowadzenia działaności można opisać jako klienta indywidualnego (B2C) oraz klienta firmowego (B2B). Każdy klient ma inne unikatowe oczekiwania względem produktu, usługi. W pierwszej kolejności zdrowa organizacja powinna stworzyć profil klienta. Zbiór charakterystycznych unikatowych cech na bazie której opierał się obsługa klienta, sprzedaż. Charakterystyka postaci (dotyczy klienta indywidualnego i klienta biznesowego) ułatwi Twojej firmie, organizacji ukierunkowanie marketingu, sprzedaży do odpowiednich odbiorców.
Dbanie o relacje jest podstawą filozofii CRM. Bazując na charakterystyce postaci działy marketingu, sprzedaży, produkcji są wstanie wspólnie opracować produkt, usługę która będzie wypełniała zbudowaną wieź z klientem. Budowanie relacji najważniejsze w utrzymywaniu Twojej firmy na najwyższym poziomie zadowolenia. Relacje mocno się połączone z emocjami, zadbaj by Twoja firma sprzedając produkty, usługi mocno na uwadze miała odczucia odbiorcy. Kampanie reklamowe wzbudzające skrajne emocje mogą zadziałać, jest skrajność napędza skrajność. Dział marketingu musi mocno współpracować z działem sprzedaży by pomysły kampanii, opisów nowych produktów, usług, nie zburzyło budowanych latami relacji z klientami.
Zarządzanie to zupełnie coś innego niż rządzenie. W zarządzaniu należy kierować się wyczuciem i obiektywizmem łączyć zdania wszystkich stron. Zarządzaniem relacjami z klientem polegam głównie na określeniu i dopasowaniu się do emocji budujących relacje wynikającej z danej charakterystyki postaci. Kierunek CRM powinien być obierany podczas zebrania na którym, winny być dyrektorzy działów firmy mający wpływ na kształtowanie relacji z klientami obecnymi jak i nowymi.
CRM oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Jest to strategia zarządzania relacjami i interakcjami organizacji z klientami i potencjalnymi klientami. Celem CRM jest poprawa relacji biznesowych, pomoc w utrzymaniu klientów i napędzanie wzrostu sprzedaży. Systemy CRM zaprojektowano tak, aby gromadziły informacje o klientach za pośrednictwem różnych kanałów, które mogą obejmować stronę internetową firmy, telefon, pocztę elektroniczną, czat na żywo, materiały marketingowe i media społecznościowe. Dzięki temu firmy mogą dowiedzieć się więcej o swoich docelowych odbiorcach i o tym, jak najlepiej zaspokoić ich potrzeby. Ogólnie rzecz biorąc, CRM jest kluczowym narzędziem dla firm, pozwalającym zwiększać satysfakcję i lojalność klientów.
Jeszcze lepiej pozwoli nam zrozumieć, na czym polega CRM, gdy porównamy go, jak wyglądał kiedyś i teraz.
📖 Nasi rodzice i dziadkowie, od których wszystko się zaczęło, korzystali z prostych notesów lub kalendarzy książkowych. Zapisywali tam dane swoich kontrachentów, numery telefonów, daty urodzin i jakieś krótkie notatki na ich temat. Na pewno pamiętacie te relikty.
💾 Żeby ułatwić sobie pracę my przenieśliśmy CRM do komputerów. Najczęściej używanym do tego narzędziem był popularny w korporacjach Excel.
🆙 Obecnie jesteśmy na etapie wynoszenia obsługi CRM na wyższy poziom. Używamy do tego specjalnych programów. Pomagają nam w codziennych czynnościach automatyzując procesy.
Wdrożenie filozofii CRM w firmie to proces, który wymaga odpowiedniego planowania i zaangażowania. Oto kilka kroków, które warto podjąć podczas wdrażania CRM:
CRM stale się rozwija i ewoluuje, aby sprostać rosnącym wymaganiom firm i klientów. Oto kilka trendów, które kształtują przyszłość CRM:
🤖Sztuczna inteligencja: AI odgrywa coraz większą rolę w filozofii CRM, umożliwiając automatyzację procesów, analizę danych oraz personalizację komunikacji na jeszcze wyższym poziomie.
🤝Integracja z mediami społecznościowymi: CRM coraz częściej integruje się z platformami mediów społecznościowych, co pozwala na lepsze zrozumienie zachowań klientów oraz bardziej efektywną komunikację.
📱Mobilność: CRM staje się coraz bardziej mobilny, umożliwiając pracownikom dostęp do danych i narzędzi CRM z dowolnego miejsca na świecie i o dowolnej porze.
🔐Bezpieczeństwo danych: w dobie rosnącej liczby cyberataków, bezpieczeństwo danych klientów staje się priorytetem dla systemów pracujących z CRM. I tutaj ponownie naszym faworytem jest monday CRM.
CRM to nie tylko narzędzie, ale także filozofia działania firmy, która stawia klienta w centrum uwagi. Dzięki CRM firmy mogą lepiej zarządzać relacjami z klientami, zwiększać efektywność działań oraz poprawiać satysfakcję klientów. Wdrożenie CRM w monday.com to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści zarówno w krótkim, jak i długim okresie. W przyszłości systemy CRM będą nadal ewoluować, aby sprostać rosnącym wymaganiom firm i klientów, a ich rola w zarządzaniu relacjami z klientami będzie jeszcze bardziej znacząca. Dlatego zarejestruj się jeszcze dziś na monday.com
Do 👉monday.com 👈
Na każdym etapie swojego rozwoju firmy spotykają na swojej drodze wyzwania. Niektóre pokonują je i rozwijają się dalej, wychodzą silniejsze i bogatsze w doświadczenie. Inne zatrzymują się, a w skrajnych przypadkach znikają z rynku.
STRONY
USŁUGI
© Copyright 2024
Ta strona korzysta z niezbędnych ciasteczek (cookies) i podobnych do nich technologii do obsługi użytkowników i świadczenia im usług. Dzięki plikom cookie możemy analizować przepływ informacji na naszej witrynie - na przykład liczyć odwiedziny i analizowanie źródeł ruchu sieciowego.
Wciskając przycisk “Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na użycie przez nas wszystkich wymienionych wcześniej rodzajów ciasteczek.
Odrzuć wszystkie
OK